دستیابی به توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد

دستیابی به توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: دستیابی به برنامه‌های توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

به گزارش ایدنا به نقل از خبرگزاری فارس ، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در بیست و نهمین جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه مسائل ژئوپلتیکی موجب شده تا توجه به مسائل آموزش و پرورش اهمیت مضاعفی داشته باشد، اظهار داشت: امروز دسترسی به آموزش با کیفیت شاخص مهمی است و باید این روند در مسیری صحیح حرکت کند.

وی افزود: نهاد تعلیم و تربیت می‌تواند به تربیت شهروندانی مسئولیت‌پذیر و ایجاد تغییرات مثبت در شیوه تفکر کمک کند همچنین در ترویج فرهنگ توسعه پایدار اثرگذار باشد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دسترسی به توسعه پایدار اهمیت دارد، عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید در جهت ارزش‌ها و رفتار سازگار با توسعه پایدار حرکت کرد، گفت: ارزش‌ها و رفتار سازگار با توسعه پایدار از برنامه‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس، خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت هستند، عنوان کرد: بر این اساس نیازمند رابطه موثر و معنادار در مشارکت ارکان جامعه هستیم.

زینی‌وند افزود: اگر برونداد آموزش و پرورش مناسب نباشد بازخورد آن گریبانگیر سراسر جامعه خواهد شد بنابراین باید به آموزش و پرورش نگاهی فراگیر شود.

وی تصریح کرد: امروزه منابع فکری دانش‌آموزان محدود به کلاس درس و محصور در آن نیست و رشد شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که اگر همه نهادها به کمک آموزش و پرورش نیایند، فضای مجازی نه تنها فرصت نبوده بلکه تهدید محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *